• Slider
    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa.
  • Slider
    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa.
Könyvelést támogató szoftverek
Első magyar dokumentumtár bázis
Célunk

Célunk, hogy a dokumentumkezelési lehetőségek közötti eligazodásban segítséget nyújtsunk azoknak a könyvelőknek, akik online könyvelő módszerekkel szeretnének működni.

Könyvelést támogató szoftverek külföldön

Ebben a mai bejegyzésben tekintsünk ki külföldre, hogy az angol nyelvterületen működő kis- és középvállalkozások milyen támogatást kaphatnak a könyvelő programjuktól.

Az ennek a célcsoportnak nyújtott könyvelő szoftverek természetesen mind biztosítják az online könyvelés alapvető funkcióit. A különböző megoldások igyekeznek a felhasználást bekorlátozni a kisebb havi díjú csomagjaikban. Például nem engednek korlátlan számú felhasználót meg, vagy nem engednek meg 20-nál több bizonylatot havonta, 5-nél több kiállított számlát.

Egy érdekes különbség a magyarországi rendszerekhez képest, hogy külföldön eléggé jellemző az, hogy az online könyvelő program biztosítja az alkalmazottak bérszámfejtését is. Magyarországon ez ritkán esik egybe, úgy tűnik, a magyar bérrendszer olyan mértékben bonyolult, hogy az egyik fejlesztő inkább csak ezzel foglalkozik, a másik fejlesztő pedig inkább csak a könyvelő szoftverrel.

Szintén elég jellemző külföldön, hogy a könyvelő programok felhőben működnek: szükségtelen a saját számítógépre telepíteni bármit, és a felhő-alapú online könyvelés révén az adatok biztonságával sem kell törődni, ezt mind megoldja a szolgáltató.

A számlázás integrálása külföldön is jellemző a könyvelő szoftverekben. Hasonlóan a vevői-szállítói forgalmi kimutatások, tartozások kezelése. Mi az, ami jelentős különbség most még, és ami talán megmutatja az irányt is, hogy hova fognak tartani a honi könyvelő szoftverek?

Külföldön a könyvelő szoftverhez hozzáadott értéket a harmadik féltől igénybe vett alkalmazások integrációja jelenti. Érdemes kiemelni ezek közül a CRM rendszereket (ügyfélkapcsolat-kezelés), amire nagyon kevés példa van Magyarországon még a kisvállalkozói könyvelő rendszerekben. Hasonlóan ritka itthon még a fizetési rendszerek integrációja a honi könyvelési rendszerekben, amikből ki lehet emelni az univerzális Paypal bankkártya-elfogadást.

Egy érdekes különbség figyelhető meg a honi és a külföldi terméktámogatásban is. Három jellemző támogatási szint létezik. Az e-mailes, hibajegyes rendszer általában minden online könyvelés rendszerhez adott, a legkisebb csomagokhoz is. A gyorsabb, de a jelek szerint kevesebb kapacitást lekötő támogatás az online cset. A legtöbbe mindenhol az kerül, ha van valaki, akit személyesen, telefonon felhívhatunk a problémánkkal – ilyen esetben a velünk töltött idő alatt egyidejűleg az ügyfélszolgálatos senki mással nem tud foglalkozni.

Szóljon hozzá!